Telereklaamides ei tohi katsetega vassida

Karl-Eduard Salumäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui olete ennast kodus teleka ette sättinud ja juhtute nägema reklaami, mille ausus tekitab teis kahtlusi, võite sellele tarbijakaitseameti tähelepanu juhtida. Reklaami tellija peab esitama väidete kohta konkreetsed tõendid.
Kui olete ennast kodus teleka ette sättinud ja juhtute nägema reklaami, mille ausus tekitab teis kahtlusi, võite sellele tarbijakaitseameti tähelepanu juhtida. Reklaami tellija peab esitama väidete kohta konkreetsed tõendid. Foto: Toomas Huik / Postimees

Kui mõne toote või teenuse reklaamija viitab uuringule või katsele, mis tekitab kahtlusi, võib sellele tarbijakaitseameti tähelepanu juhtida, et too saaks inimeste eksitamisele käe ette panna.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski kinnitas, et seaduse järgi ei tohi klipp esitada valeteavet ega jätta muljet, et teabel on teaduslik alus, kui seda tegelikult pole. Samuti ei tohi reklaam olla eksitav ega esitada uuringute tulemusi, tsitaate ja muud sellist eksitaval viisil.

«Juhul kui reklaamis esitatakse valeteavet või viidatakse uuringutele, mida toote või teenuse kohta tegelikkuses tehtud ei ole, on reklaam igal juhul selle põhinõuetega vastuolus,» ütles Turetski. Seega rikutakse reklaamis esitatavate võltstestide ja muu säärasega üheselt reklaamiseadust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles