Veebipiletiga sõitja jäi bussist maha

Tea Raidsalu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kliendile, kes internetis osaühingu BussiReisid kodulehel piletimüügisüsteemi kaudu pileti ostis, kuid ei saanud seda klienditeenindaja hilinemise tõttu bussijaama kassast kätte ega pääsenud seetõttu bussi peale, läks sõit pealinna esialgu arvestatud saja krooni asemel maksma ligi kolmsada krooni.
Kliendile, kes internetis osaühingu BussiReisid kodulehel piletimüügisüsteemi kaudu pileti ostis, kuid ei saanud seda klienditeenindaja hilinemise tõttu bussijaama kassast kätte ega pääsenud seetõttu bussi peale, läks sõit pealinna esialgu arvestatud saja krooni asemel maksma ligi kolmsada krooni. Foto: Elmo Riig / Sakala

Tallinlanna ostis pühapäeval kell 8 Viljandist Tallinna väljuvale bussile pileti eelmisel õhtul internetist BussiReiside kodulehe kaudu ning tasus ostu eest internetipangas.


Et printerit polnud, kirjutas ostja üles pileti koodi ning lootis pileti välja trükkida bussijaamas. Kui ta pühapäeva hommikul Viljandi bussijaama jõudis, oli see veel suletud. Uksel olev kiri teatas, et kassa avatakse kell 8.

Kui buss ette sõitis, ütles sõitasoovija juhile, et tal on internetist pilet ostetud, näitas selle koodi ja palus, et juht pisut ootaks, kuni pilet kassast välja trükitakse. Kell sai kaheksa, buss pani uksed kinni ja sõitis minema ning kassa oli endiselt suletud.

«Kell oli umbes 8.05, kui kassatöötaja kohale tuli, kuid selleks ajaks oli buss juba läinud,» jutustas tallinlanna, kes ei soovinud oma nime ajalehes avaldada.
Kassatöötajat oodates mõtles naine, et ehk oleks võimalik siiski bussile minna, pilet Tallinnas kassas välja trükkida ja seal bussijuhile esitada. Seda ettepanekut ta bussijuhile teha ei jõudnud, enne sõitis too minema.

«Bussijuht oleks võinud mulle vähemalt öelda, et ta ei saa kauem oodata, kuid ta pani lihtsalt uksed kinni ja sõitis minema,» ei varjanud naine oma nördimust. «Ega ma palunudki tal poolt tundi minu pärast oodata.»

Õnneks väljus järgmine buss kell 8.15 ja see jõudis pealinna umbes samal ajal kui eelmine. «Sõit Tallinna maksis mul esialgu plaanitud 100 krooni asemel lõppkokkuvõttes 240 krooni, sest järgmise bussi pileti hind oli 140 krooni,» nentis tallinlanna.

Veebipileti peab kassas välja trükkima

Osaühingu BussiReisid arendusjuhi Andres Osula sõnul tuleb selliseid kahetsusväärseid juhtumeid ette ülimalt harva.

«Kui klient teab, et bussijaam pole bussi väljumise ajal avatud, on soovitatav veebist ostetud pilet välja trükkida varem,» rõhutas Osula. «Meie kodulehel piletit ostes kuvatakse teade, kui bussi väljumise ajal on bussijaam suletud.»

Aktsiaseltsi Mulgi Reisid juhataja Madis Lepa andmetel on Viljandi bussijaam avatud esmaspäevast reedeni kella 6—19.30 ja laupäeviti kella 6—17.

«Alates 9. maist avame kassa pühapäeviti kell 7.50 varasema 8 asemel ning sulgeme kell 17.50,» rääkis Lepp.

Internetist ostetud pileti peab klient lunastama paberil bussipileti vastu BussiReiside müügipunktides Tallinna, Tartu, Rakvere, Jõhvi, Narva, Sillamäe, Võru ja Viljandi bussijaamas ning Pärnus Cargobusi terminalis.

Kood, mille kodulehekülg väljastab pärast internetis makse sooritamist, tuleb kliendil üles kirjutada ning kassiirile esitada. Kel on printer, võib kasutada ka triipkoodiga väljatrükki, nii on pileti lunastamine kiirem.

Tallinna ja Tartu bussijaamas on Andres Osula sõnul internetist ostetud piletite trükiautomaadid, et vältida tavakassa järjekorras seismist.

Internetist saab bussile piletit osta kuni tund aega enne selle väljumist.
«Kui klient pole saanud piletit välja trükkida bussijaama kassa töö tõrgete tõttu, oleme alati ostjale raha tagastanud,» lausus Osula.

Viljandi bussijaama kassas saab piletit broneerida kümme päeva ette. Telefonitsi ei ole seda võimalik teha ning pileti väljaostmiseks peab klient kaasa võtma sularaha, sest Viljandi bussijaamas pangakaardiga tasuda ei saa. «Bussijaamas on nii SEB kui Swedbanki rahaautomaat,» täpsustas Madis Lepp.
Veebi kaudu ei ole võimalik osta piletit kaugliini vahepeatustest. Ehk siis inimene, kes tahab Abjast Pärnu—Viljandi bussiga Viljandisse sõita, endale internetis kohta broneerida ei saa.

«Bussijuht peaks sellisel juhul Pärnust ühe vaba kohaga ära sõitma, sest Abjast tuleb inimene peale, aga selline käitumine ja seletamine on juhile väga vaevanõudev ja praegu on valitud lihtsam tee,» selgitas Lepp.

Ilma piletita bussi peale

BussiReiside piletimüügipunktides kehtib Andres Osula jutu järgi kord, et eelmüügilehed trükitakse õhtul enne kassade sulgemist välja ja dispetšerid annavad need bussijuhtide kätte. Lehtedel kajastuvad ka internetist müüdud piletid, kuid mitte need, mis on lunastatud pärast eelmüügilehe väljatrükkimist ning bussifirmale edastamist.

Osula sõnul on BussiReisidel mõne firmaga kokkulepe, et kui klient pole saanud mingil põhjusel vahetada internetipiletit bussipileti vastu, võtaks bussijuht ta siiski peale.

«Alati ei saa me seda siiski garanteerida,» nentis ta. «Me mõistame bussifirmasid, kes tahavad vältida olukorda, kus varahommikul tuleb bussi klient, kes esitab rea suvalisi numbreid, ning bussijuhil pole mingit garantiid, et see pilet on ka tegelikult müüdud.»

Erandid, kui bussijuht võtab peale inimese, kes näitab internetist saadud piletikoodi, põhinevad Madis Lepa sõnul usaldusel. «Pileti väljatrükkimine on natuke raskendatud näiteks Tallinnas. Kas klient viitsib tulla 300 meetri kaugusel asuvasse parklasse piletit tooma?» arutles ta.

Andres Osula kinnitusel on BussiReisid püüdnud selliseid olukordi kaua aega lahendada, kuid tõenäoliselt peab ootama aega, mil kõigis bussides on müügiaparaat, mille kaudu bussijuht saaks interneti teel pileti õigsust kontrollida.

Internet bussidesse

Tehniliste võimaluste arenedes oleks loogiline, et bussijuhid pääsevad piletisüsteemi ja näevad broneeringuid, mis kliendid on internetis teinud. Sel juhul saaks bussijuht kliendi koodi kohapeal kontrollida ja paberpiletit polekski vaja.

Andres Osula sõnul on see BussiReiside eesmärk. «Erinevalt rongidest on Eestis kümneid bussifirmasid ning sadu busse, mille piletimüügiaparaatide vahetamine selliste vastu, mida saaks kasutada on-line, on äärmiselt kulukas. Et enamik neist on eraettevõtted, ei saa seda neile ka peale sundida,» selgitas ta.

Osula lisas, et ajapikku sinnapoole siiski liigutakse ja loodetavasti käivitub mõni katseprojekt üsna pea.

Madis Lepp avaldas lootust, et see võimalus saabub aasta kuni kolme pärast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles