Õhtul seisab ees põhjalik kätepesu

Kaie Mölter
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vana õli kogutakse just selleks mõeldud tünni. Kalmer Kirbits lükkab ratastel kogumispaagi auto alla.
Vana õli kogutakse just selleks mõeldud tünni. Kalmer Kirbits lükkab ratastel kogumispaagi auto alla. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viimased piisad nõrguvad õlivanni. Lukksepp Kalmer Kirbits keerab korgi augu ette, lükkab õlinõu garaažinurka ja laseb tõstukil auto sujuvalt põrandale toimetada.

Rebib siis pakendist puhta õlifiltri, asetab selle õigele kohale ja valab suure kannutäie õli mootoriplokki. Pärast mootori käivitamist laseb ta sel mõne hetke töötada ja kontrollib õlitaset. Uus filter on muist õli endasse imanud, nii et puuduva jao võib juurde valada. Väikse sõiduauto mootoris ringleb enamasti umbes kolm liitrit õli, suuremate masinate omas rohkem.

Kui õli on parajal määral, paneb lukksepp kapoti siseküljele väikese kleebise, kuhu märgib kasutatava õli margi ja kilomeetrinäidu, kui autol tuleks taas õli vahetada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles