Kliendi väitel väljastas automaat vale summa

Sten Mahov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SEB panga klient Kalver Brants ütleb, et soovitud 100 euro asemel andis sularahaautomaat talle ainult 50 eurot.
SEB panga klient Kalver Brants ütleb, et soovitud 100 euro asemel andis sularahaautomaat talle ainult 50 eurot. Foto: Elmo Riig / Sakala

SEB panga klient on pahane, sest soovitud 100 euro asemel andis automaat talle 50. Kontojääki kontrollides selgus, et arvelt oli maha läinud siiski 100 eurot. Pank automaati kontrollides viga ei tuvastanud.

Juhtum sai alguse eelmise pühapäeva hommikul, kui viljandlane Kalver Brants Mulgi marketi maja küljes olevast SEB sularahaautomaadist raha välja võtta soovis.

«Panin kaardi sisse, valisin sularahatehingud ja 100 eurot. Ootasin hetke ning käis plaks ja raha tuli välja,» jutustas Brants. «Vaatasin, kurat, et ainult 50 eurot!»

Ta hakkas automaadist saadud rahatähte näppude vahel hõõruma, sest arvas, et ehk on teine selle külge kleepunud. «Hõõrusin mitu korda, aga ikkagi oli üks 50-eurone.»

Konto väljavõttest selgus, et arvelt oli maha läinud siiski 100 eurot. Seejärel võttis ta uuesti 100 eurot ja sai seekord kaks viiekümnelist.

Esimesest ehmatusest üle saanud, helistas klient pangakaardil kirjas olevale 24 tunni infoabi numbrile.

Tehnikud uuel nädalal

«Sealt öeldi mulle, et järgmise nädala (selle nädala — toimetus) algul hakkavad tehnikud probleemiga tegelema ning kui asi on tõesti aparaadis, kantakse raha minu kontole tagasi,» vahendas Kalver Brants pangast öeldut.

Kolmapäeval tuligi kiri, milles seisis, et tegemist ei olnud panga veaga ning sellega on ka juhtum lõpetatud.

«Ma võtsin välja 200 eurot, millest sain kätte 150. Minu jaoks ei ole 50 eurot väga väike summa,» sõnas Brants.

Sama päeva õhtul jagas ta juhtunut Facebookis oma sõpradega.

«Sain mitmelt tagasisidet, et selliseid olukordi on ka neil ette tulnud. Näiteks rääkis üks sõber, et kord oli automaat hakanud raha välja andma, kuid see jäi automaadi rullikute külge kinni. Tõmmates rahatähte kätte ei saanud ning kuna automaatidel on nii, et nad raha teatud aja pärast masinasse tagasi tõmbavad, jäigi sõber oma rahast ilma,» jutustas Brants ajalehele ühe oma sõbraga juhtunut.

Panga väitega, et seal pole viga tehtud, Brants leppida ei taha. «Ma lähen sellest probleemist ka panka kohapeale rääkima,» ütles ta ning lisas, et arvatavasti sellest siiski midagi välja ei tule. «Mina olen lihtsalt üks väike ussike selle suure hammasratta juures. Kui me kaubale ei saa, siis mina lähen sealt SEB pangast minema,» lisas ta.

Pank endal süüd ei näe

SEB panga kommunikatsioonijuhi Silver Vohu sõnul käisid tehnikud mainitud sularahaautomaati kontrollimas esmaspäeval ning automaadi kassa ja logi kontrollimisel ei selgunud, et selles oleks raha rohkem, kui olema peaks.

«Meie ühtegi viga ei tuvastanud. Samas kui klient on veendunud, et ta luges kohapeal raha korralikult üle, oleme alati valmis ka täiendavat kontrolli tegema,» kõneles Vohu. «Sel juhul ei loeta üle

ainult kassat, vaid masin võetakse täies ulatuses lahti ning uuritakse, kas on võimalik, et puudu olev sedel on kusagil mehhanismide vahel. See võimalus on väga väike.»

Kommunikatsioonijuht rääkis, et aparaadid on väga töökindlad ning sääraseid pretensioone esitatakse nende kasutuskordadega võrreldes suhteliselt harva. «Sagedasti on pika uurimistöö tulemus ikka selline, et masinat pole põhjust süüdistada ning rahasedel on kas rahakotist välja tulnud või on kliendile meelde tulnud, millele puudu olev summa kulus.»

Mulgi marketi juures asuva sularahaautomaadi kaamerate kohta ütles Vohu, et need on seal olemas, kuid täpset asukohta ei avaldata. «Üleüldse on olemas kahte tüüpi kaameraid: need, mis jäädvustavad aparaadi sees toimuvat ning need, mis filmivad väljas toimuvat.»

Salvestiselt peaks näha olema ka see, kas inimene luges saadud rahatähed kohapeal üle või mitte. «Kui puudujääk avastatakse hiljem kodus, võib olla palju teisi võimalusi, miks rahatähti on kotis eeldatust vähem,» sõnas Vohu.

Kuigi tegemist on kahetsusväärse juhtumiga, ütles SEB panga kommunikatsioonijuht, et inimesed peaksid enne automaadi juurest lahkumist saadud rahatähed üle lugema ning veenduma, et nad on saanud soovitud summa. «Kui tekib probleeme, siis tuleks kindlasti kohe helistada automaadi juures oleval telefoninumbril,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles