Rikki läinud liftist pääsemiseks on vaja teada majanumbrit

Karl-Eduard Salumäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui otsustate trepi asemel lifti kasuks, siis tasuks enne sinna sisenemist endale selgeks teha, mis on hoone aadress.
Kui otsustate trepi asemel lifti kasuks, siis tasuks enne sinna sisenemist endale selgeks teha, mis on hoone aadress. Foto: Marko Saarm / Sakala

Kolmapäeval suurt osa Viljandit tabanud elektrikatkestus jättis viljandlanna Rita Smiti Mainori keskuse lifti lõksu. Abisaamine osutus loodetust keerulisemaks, sest hättasattunu ei teadnud maja täpset aadressi.

Lift peatus esimese ja teise korruse vahel ning Rita Smiti sõnul läks kottpimedaks. Mobiiltelefoni valgel otsis ta üles häirekella nupu, see aga mingil põhjusel ei töötanud. Seina pealt leidis Rita Smitt ka lifti hooldava firma Otis infotelefoni numbri. Ta helistas sellele ja rääkis oma mure ära.

Tuttav ütles aadressi

«Minult küsiti maja aadressi,» meenutas Rita Smitt. «Vastasin, et olen Viljandis Mainori keskuses, mis asub Tallinna tänaval kultuuriakadeemia vastas. Seejärel paluti mul öelda maja täpne aadress, aga seda ma ei teadnud. Mulle vastati: «Siis ei saa me teid aidata.»»

Pärast seda helistas Rita Smitt oma tuttavale Markus Steinile, kes töötab samas majas, ja palus tal hoone täpse aadressi öelda. Saanud vastuse, helistas ta Otisesse tagasi ning teatas, et küsitud aadress on Tallinna tänav 19/21.

Mainori keskuse esimesel korrusel asuvast Kvaliteetakna büroost öeldi «Sakalale», et lifti jäänud inimest püüti aidata, kuid sellega jäädi hätta. Otise numbrit ei õnnestunud leida ning maja haldurit telefonitsi tabada.

Otise andmetel laekus teave Viljandist Tallinna tänavalt kell 14.16 ja edastati minut aega hiljem tehnikule. Kolmveerand kolmeks oli tehnik Rita Smiti liftist välja aidanud.

Kirjeldamisest ei piisa

Rita Smitti pahandab, et teate edastamine nii vaevaliseks osutus. Maja numbrit polnud liftis kirjas ning abi ei olnud ka sellest, kui ta kohta üsna täpselt kirjeldas.

Otise hooldusjuht Avo Kaasik kinnitas, et maja asukoha kirjeldamisest tehniku väljasaatmiseks ei piisa, sest koht tuleb andmebaasist üles leida.

Ta lisas, et uuemates liftides on sidesüsteem, mille kaudu saab rikkest teatada, ja sel juhul õnnestub maja ka niisama välja selgitada. Kui tegu on aga vanema liftiga või sidevahend mingil põhjusel ei tööta, jääbki majanumber teadmata ja abi saamata. Mainori keskuses on uuemat tüüpi lift, ent tõenäoliselt tekkis sel voolukatkestuse ajal mingi rike.

Avo Kaasiku ütlemist mööda on olukordi, kus lifti kinni jäänu pole maja aadressi teadnud, ka varem ette tulnud. «Mõnikord ei ole purjus peaga isegi seda teatud, kus linnas parasjagu ollakse,» rääkis hooldusjuht.

Aadress kavatsetakse lisada

Rita Smitt leidis, et kui maja täpne aadress on liftirikkest teatamiseks hädavajalik, võiks see liftiseinal kirjas olla.

«Kui tegu on näiteks oma majaga, siis inimene muidugi oskab aadressi öelda, aga külaline ei pruugi seda teada,» arutles ta.

Avo Kaasik ei osanud sellist ideed pikemalt kommenteerida, kuid märkis, et tema meelest on see pigem maja haldaja rida.

Tallinna tänav 19/21 hoone kuulub Leola Kinnisvarale. Ettevõttes kinnisvarahaldurina töötav Sirje Peterson kinnitas eile, et kuulis juhtunust «Sakala» käest esimest korda. Peterson tõdes, et pole maja aadressi liftiseinale kirjutamise peale tulnud, ent nüüdse kogemuse põhjal seda ilmselt tehakse.

«See on väike vaev ja kui see asja paremaks muudab, arvan küll, et aadressi võiks lisada,» lausus haldur.

Viljandi Valuoja puiestee 15-b ühistu esimees Urmas Kard tõdes, et selle maja liftis on samuti vaid hooldusfirma infotelefoni number, ning nentis, et maja aadress võiks seal nähtaval olla.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles