Aasta suurim teetöö tehakse Kolga-Jaanis

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suvel hakkab maanteeamet Kolga-Jaani läbivat teed remontima.
Suvel hakkab maanteeamet Kolga-Jaani läbivat teed remontima. Foto: Elmo Riig / Sakala

Järgmise aasta kaalukaima teetöö võtab maanteeamet ette Kolga-Jaani alevikus ning see jääb ka ainukeseks suuremaks ehituseks kogu Viljandimaal.

Nagu selgitas maanteeameti Lääne regiooni ehitusosakonna peaspetsialist Allan Allik, on Eesti suurte maanteede heaks planeeritud nii palju töid, et maakondade väiksemate teede tarvis eriti midagi ei jätku.

Viljandimaal ootab tuleval aastal uuenemist Kolga-Jaani tuiksoon ehk läbi aleviku kulgeva Viljandi—Põltsamaa maantee 0,95 kilomeetrit pikk lõik. Tegu pole lihtsalt parandamisega, vaid vana tee võetakse kogu ulatuses üles ning ehitatakse uus asemele.

Allik loetles, et korrastatakse tee pikiprofiil, tehakse uued konstruktsioonid, rajatakse sademevete kanalisatsioon ning elektrisüsteem ja sidekaablid viiakse maa alla. Valla kulul paigaldatakse valgustus.

Veel märkis Allik, et kui seni pole alevikku läbival maanteelõigul olnud ruumi jalakäijatele, siis nüüd ehitatakse sõidutee mõlemasse serva ka kõnnitee. «Praegu on see teelõik jalakäijatele üksjagu ohtlik,» nentis ta.

Peaspetsialist märkis, et lisaks alevikku rajatavale kõnniteele ehitatakse 850 meetri pikkune jalgtee aleviku piirist Viljandi poole, kuni Kõo—Kolga-Jaani ristmikuni. Seal tuleb jalgtee vaid ühte teeserva.

Töö tegija leidmiseks loodab maanteeamet riigihanke välja kuulutada järgmise paari kuu jooksul ning siis selgub ka maksumus. Töö on plaanitud suvesse ja sügisesse.

Peaspetsialisti sõnul on Kolga-Jaani alevikus piisavalt kõrvaltänavaid ning seega jagub ümbersõidu võimalusi, sest ilmselt tuleb töö tõttu osa lõigust mõneks ajaks sulgeda. Kindlasti säilib sel ajal aga juurdepääs kauplusele.

Allik lisas, et tavapäraselt ehk sõlmitud lepingute mahus jätkuvad maanteede hooldamine ja säilitusremonditööd. Nii näiteks korrastatakse truupe, taastatakse kruusateede kulunud katet ja parandatakse siin-seal asfalti.

«See on aga eeskätt tee säilitamine, mitte tunduvalt paremaks muutmine,» hindas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles